Δήμος Θεσσαλονίκης: Εξυπηρετήσου εν μέσω πανδημίας με ένα κλικ

|
THESTIVAL TEAM

Σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει θέσει σε εφαρμογή ο Δήμος Θεσσαλονίκης, διευκολύνοντας εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης την εξυπηρέτηση των πολιτών με ταχύτητα και ασφάλεια από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στο Δημαρχείο.

«Η μετάβαση του Δήμου Θεσσαλονίκης στην ψηφιακή εποχή υπήρξε μία από τις στρατηγικές επιλογές της Διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Μέσα σε χρόνο ρεκόρ, ανταποκρινόμενοι στις νέες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία, προχωρήσαμε στην ανάπτυξη εφαρμογών, αναβαθμίζοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουμε στους πολίτες, διευκολύνοντας τις συναλλαγές τους με τον Δήμο και βάζοντας τέλος στις άσκοπες μετακινήσεις και στις ουρές μπροστά από τα γκισέ των δημοτικών υπηρεσιών», ανέφερε στο thestival ο Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης προσφέρει μια ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι ακόλουθες:

Ηλεκτρονικά ραντεβού

Μέσα από τη σύγχρονη ηλεκτρονική εφαρμογή οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού με την υπηρεσία την οποία επιθυμούν να επισκεφθούν. Επιλέγουν την ημέρα και την ώρα που τους εξυπηρετούν και συγχρόνως ενημερώνονται για τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να έχουν μαζί τους, για να διεκπεραιώσουν την υπόθεσή τους. Η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι προσβάσιμη από την ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης (www.thessaloniki.gr) μέσω της παραπομπής e-ραντεβού ή απευθείας από το url: https://opengov.thessaloniki.gr/rantevou/. Όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική εφαρμογή, μπορούν να κλείσουν το ραντεβού τους απευθυνόμενοι στο τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης (2313 317.777). Εξάλλου, οι πολίτες μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά οποιαδήποτε αίτηση στο γενικό πρωτόκολλο στο email: info@thessaloniki.gr.

Ηλεκτρονικά πιστοποιητικά

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει αναπτύξει μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών διεκπεραίωσης αιτήσεων πολιτών, μέσω της οποίας είναι δυνατή η υποβολή ψηφιακών αιτήσεων και η παραλαβή ψηφιακών πιστοποιητικών, βεβαιώσεων δημοτολογίου και αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων, χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη στην αντίστοιχη δημοτική υπηρεσία. Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις για το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο υποβάλλονται, αφού γίνει πρώτα η ταυτοποίηση του πολίτη μέσω των κωδικών TaxisNet. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/citizens/ καθώς και μέσω της παραπομπής «Ψηφιακά Πιστοποιητικά και Βεβαιώσεις από το Σπίτι – Ηλεκτρονικές Πληρωμές» στην αρχική σελίδα του site του Δήμου Θεσσαλονίκης (www.thessaloniki.gr). Μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής χορηγούνται:

Πιστοποιητικά Δημοτολογίου

  • Βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας
  • Γέννησης
  • Οικογενειακής Κατάστασης
  • Εγγυτέρων συγγενών
  • Εντοπιότητας
  • Ιθαγένειας
  • Εγγραφή στο Μητρώο Αρρένων
  • Ληξιαρχικές Πράξεις Γέννησης, Γάμου, Θανάτου
  • Σύμφωνο Συμβίωσης
  • Λύση Γάμου

Απαλλαγές Δημοτικών Τελών

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για απαλλαγές δημοτικών τελών από μέρους των πληττόμενων από την υγειονομική κρίση επιχειρηματιών. Σε αυτή τη φάση μπορούν να καταθέτουν τις αιτήσεις τους οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες που διέκοψαν υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους λόγω των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού κατά την πρώτη φάση της υγειονομικής κρίσης, την περασμένη άνοιξη. Το μέτρο πρόκειται να επεκταθεί και για όσες επιχειρήσεις μένουν κλειστές λόγω του lockdown που επιβλήθηκε κατά τη δεύτερη φάση της πανδημίας. Αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης (www.thessaloniki.gr) μέσω της παραπομπής «Απαλλαγές Δημοτικών Τελών Επιχειρήσεων». Εκεί βρίσκεται αναρτημένη η σχετική αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, την οποία οφείλουν να συμπληρώσουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και εν συνεχεία -αφού την εκτυπώσουν και την υπογράψουν- να αποστείλουν στο email: apallagescovid@thessaloniki.gr.

Δηλώσεις ακαθαρίστων – καταβολή προβλεπόμενων τελών

Ηλεκτρονικά διεκπεραιώνονται οι υποθέσεις που αφορούν τις δηλώσεις ακαθαρίστων εσόδων και την καταβολή των προβλεπόμενων τελών στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, μέσω της διευρυμένης ψηφιακής πλατφόρμας που έχει δημιουργήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και κέντρων διασκέδασης μπορούν να εξοφλούν ηλεκτρονικά τα δημοτικά τέλη επί των ακαθαρίστων εσόδων 0,5% και 5%, ενώ και οι ξενοδόχοι έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώνουν με ανάλογη διαδικασία το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων. Για να καταθέσουν ηλεκτρονικά τη δήλωση ακαθαρίστων εσόδων, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Δήμου (thessaloniki.gr) μέσω της παραπομπής «Ψηφιακά πιστοποιητικά και βεβαιώσεις από το σπίτι – Ηλεκτρονικές πληρωμές τελών».

Έκδοση βεβαίωσης ΤΑΠ

Έχει προβλεφθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για έκδοση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ από δημότες, συμβολαιογράφους και δικηγόρους. Ηλεκτρονικά διεκπεραιώνεται και η εξόφληση της οφειλής που μπορεί να προκύψει. Για τους συμβολαιογράφους η υποβολή της αίτησης γίνεται μετά από τη σύνδεση του χρήστη στην πλατφόρμα για συμβολαιογράφους και δικηγόρους (https://opengov.thessaloniki.gr/e-ypiresies/applications/tapm/tap). Οι δημότες μπορούν να αποστέλλουν τα αιτήματά τους στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου tap@thessaloniki.gr με όλα τα δικαιολογητικά και την αντίστοιχη αίτηση.

Ηλεκτρονικές πληρωμές

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έβαλε τέλος στις ουρές για πληρωμές στα γκισέ των οικονομικών υπηρεσιών, θέτοντας σε ισχύ τη διαδικασία της ηλεκτρονικής πληρωμής βεβαιωμένων οφειλών. Με τη χρήση της ταυτότητας οφειλής (25ψήφιος Κωδικός ΔΙΑΣ – RF) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξοφλήσουν την οφειλή τους στις συνεργαζόμενες τράπεζες και στα ΕΛΤΑ. Αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν περιγράφονται στο ακόλουθο link Ηλεκτρονικές πληρωμές – Δήμος Θεσσαλονίκης (thessaloniki.gr).

Κάρτα Στάθμευσης Μόνιμου Κατοίκου

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Θεσσαλονίκης οι οποίοι δικαιούνται της ειδικής κάρτας που τους δίνει το δικαίωμα της δωρεάν στάθμευσης στις ζώνες όπου εφαρμόζεται το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης μπορούν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους ηλεκτρονικά. Η ανανέωση των καρτών γίνεται στη διεύθυνση https://thesi.gr/monimoi-katoikoi-amea/aitisi-ananeosis-kartas-monimou-katoikou/ilektroniki-aitisi-ananeosis/ και η χορήγηση νέας κάρτας στη διεύθυνση https://thesi.gr/monimoi-katoikoi-amea/aitisi-xorigisis-kartas-monimou-katoikou/ilektroniki-aitisi-xorigisis/.

Βελτιώνω την πόλη μου

Αντί να προσέρχονται στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, για να αναφέρουν προβλήματα ή αιτήματά τους, οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» (https://imc.thessaloniki.gr). Η συγκεκριμένη εφαρμογή επιτρέπει σε όσους ζουν, εργάζονται ή επισκέπτονται τον Δήμο Θεσσαλονίκης να αναφέρουν -ηλεκτρονικά- τοπικά προβλήματα και να απευθύνονται στον Δήμο για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας, όπως η αποκομιδή απορριμμάτων, τυχόν καμένες λάμπες ηλεκτροφωτισμού ή σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, κ.ά.

Ενστάσεις στη Δημοτική Αστυνομία

Για την υποβολή ενστάσεων σχετικά με παραβάσεις αρμοδιότητας της Δημοτικής Αστυνομίας οι πολίτες μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/e-ypiresies/police/objection.

Επικοινωνία με τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης

Για την υποβολή οποιασδήποτε αναφοράς ή καταγγελίας προς τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/e-ypiresies/supporter/complaint.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.