Θεσσαλονίκη- Flyover: Έρχονται δύο νέες γραμμές του ΟΑΣΘ λόγω κατεδάφισης της γέφυρας Πανοράματος και του τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα

Φωτογραφία: Intime
|
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΛΗΣ

Η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος καθώς και του τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα αλλά και η κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών που θα προκύψουν από την εξέλιξη αυτή με δύο νέες γραμμές του ΟΑΣΘ, τέθηκαν επί τάπητος στη σημερινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης στο ΥΜΑΘ, υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας-Θράκης κ. Κωνσταντίνο Γκιουλέκα.

Παράλληλα αυτό που συζητήθηκε ήταν η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Καλαμαριά, έτσι ώστε τα δύο έργα (μετρό και fly over) να μη συμπέσουν στο ίδιο χρονικό διάστημα και δημιουργηθεί στη πόλη «κυκλοφοριακή ασφυξία».

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη λειτουργία των σχολείων στην περιοχή που θα γίνουν το προσεχές διάστημα τα έργα του fly over (η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και του τούνελ), καθώς πάνω από 120 σχολικά λεωφορεία εξυπηρετούν τα παιδιά, σε συνδυασμό μάλιστα με τους γονείς που τα μεταφέρουν με το ΙΧ τους. Παράλληλα έγινε γνωστό πως μετά την καθαίρεση της γέφυρας και του τούνελ, δρομολογούνται δύο νέες γραμμές του ΟΑΣΘ για τη μετακίνηση των πολιτών.

Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο κ. Γκιουλέκας ανέφερε πως για πρώτη φορά γίνονται έργα τα οποία επιτέλους ολοκληρώνονται σε χρονοδιαγράμματα και παραδίδονται.

«Σε απόλυτη συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών που έχει τη συνολική ευθύνη για την εκτέλεση του Fly Over, εμείς ως εκπρόσωποι των φορέων της πόλης προσπαθούμε να συντονίσουμε τις δυνάμεις μας για να κάνουμε καλύτερη τη καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Μπροστά μας έχουμε κάποιες φάσεις του έργου, όπως η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και του τούνελ. Επιπλέον ξέρουμε ότι για να συνδεθεί η επέκταση της Καλαμαριάς με τη κεντρική γραμμή του Μετρό θα πρέπει το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς να κλείσει για κάποιο χρονικό διάστημα. Με αυτή την λογική από τώρα συντονιζόμαστε για να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτές τις περιόδους και περιπτώσεις. Βγήκανε πολύτιμα συμπεράσματα από τη σύσκεψη και σε συνεργασία με τη Τροχαία προσπαθούμε να προλάβουμε εκείνα που κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα πρέπει να μας οδηγήσουν σε διαφορετικές ρυθμίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον κ. Γκιουλέκας στάθηκε και στην καθημερινότητα των παιδιών-γονέων όπου πηγαίνουν σε σχολεία του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και τα οποία βρίσκονται πλησίον των έργων του fly over.

«Ταυτόχρονα με την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα σχολεία τα οποία βρίσκονται σε εκείνη τη περιοχή. Αυτό σημαίνει κάποια εκατοντάδες σχολικά λεωφορεία που πηγαινοφέρνουν τα παιδιά στα σχολεία τους. Επίσης τα οχήματα των γονέων που μεταφέρουν τα παιδιά τους. Άρα σήμερα συζητήσαμε για τα σχολεία της περιοχής για το πώς θα διευθετηθεί αυτό το ζήτημα. Προσπαθούμε η καθημερινότητα των συμπολιτών μας να γίνει καλύτερη», επισήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών.

Από τη πλευρά του Πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ανέφερε πως το έργο του fly over είναι σε πλήρη εξέλιξη και προχωράει με ταχείς ρυθμούς, ωστόσο ένα έργο τόσο μεγάλο είναι δεδομένο πως προκαλεί και προβλήματα.

«Στη σημερινή σύσκεψη συζητήσαμε δύο πολύ σημαντικά γεγονότα, την καθαίρεση του τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα και την καθαίρεση της γέφυρας που συνδέει τη Πυλαία και τη πόλη της Θεσσαλονίκης με το Πανόραμα. Είναι δύο πολύ κομβικά έργα τα οποία θα δημιουργήσουν συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας και επειδή θα εξελιχθούν σε βάθος χρόνου (υπολογίζουμε περίπου στον 1 χρόνο) θα πρέπει να έχουμε πρόνοιες ώστε να έχουμε τις μικρότερες δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες», τόνισε ο ίδιος.

Ο κ. Καϊτεζίδης έκανε σύνοψη των θεμάτων που συζητήθηκαν, διαχωρίζοντάς τα σε τέσσερις πυλώνες:

-«Το πρώτο θέμα που συζητήθηκε ήταν να συντονίσουμε τις εργασίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη συμπέσουν με την αναγκαία διακοπή λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης (ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά).

-Το δεύτερο θέμα ήταν η συνεχής παρουσία της Τροχαίας, για την ομαλή λειτουργία του κυκλοφοριακού.

-Το τρίτο θέμα αφορά μια ή δύο γραμμές του ΟΑΣΘ που θα συνδέουν Πανόραμα και Θέρμη με τον σταθμό του Μετρό “Νέα Ελβετία”, έτσι ώστε ένας μεγάλος αριθμός πολιτών να μην αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τη παραδοσιακή διαδρομή Πανόραμα-Θεσσαλονίκη αλλά να κινηθεί προς το μετρό, ίσως και με γραμμή Express.

-Το τέταρτο θέμα που συζητήθηκε ήταν η ενημέρωση του κοινού. Αυτά που σχεδιάζονται για τη πόλη μας είναι μεγάλα έργα και είναι πολύ κρίσιμο και σημαντικό ο κόσμος να είναι ενημερωμένος. Πιο συγκεκριμένα είναι πολύ σημαντικό να ξέρει ότι για ένα σαββατοκύριακο ο δρόμος θα είναι κλειστός γιατί καθαιρείται πχ η γέφυρα στο Πανόραμα.

Αυτά τα θέματα λοιπόν που συζητήσαμε, θεωρώ πως θα ανακουφίσουν τους πολίτες σε μια κρίσιμη και σημαντική φάση του έργου. Αυτό εξελίσσεται με λιγότερα προβλήματα από ότι αρχικά είχαμε φανταστεί και οι πιο αισιόδοξοι από μας», κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν -εκτός από τον πρόεδρο της ΠΕΔΚΜ-, ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου κ. Ελευθέριος Αλεξανδρίδης, εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής, της Τροχαίας, του ΟΑΣΘ της κατασκευάστριας εταιρείας κ.α.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.