Lidl Ελλάς – Επένδυση στο Μέλλον και Δέσμευση για “Καλύτερη Ποιότητα Ζωής”

|
THESTIVAL TEAM

Στο εμβληματικό Μουσείο Ακρόπολης, η Lidl Ελλάς πραγματοποίησε την ετήσια δημοσιογραφική της εκδήλωση όπου ο CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, κ. Martin Brandenburger, παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας υπό το σύνθημα «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής» και τα σημαντικά επιτεύγματα που σηματοδοτούν τη δυναμική της παρουσία στην Ελλάδα επί 26 χρόνια. Ο κ. Brandenburger τόνισε ότι η εταιρεία διατηρεί τη δεύτερη θέση σε τζίρο στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα, λειτουργώντας ένα σύγχρονο δίκτυο με 231 καταστήματα.

Συμβολή στην Ελληνική Οικονομία – Τα Δεδομένα του 2024

Η εταιρεία επιβεβαίωσε τον καθοριστικό ρόλο της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στο ΑΕΠ το 2024 ανήλθε στα €1,07 δισ., που αντιστοιχεί στο 0,52% του ΑΕΠ της χώρας. Η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση ανήλθε στις 38,1 χιλιάδες θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία για το 2024, αντιστοιχώντας στο 0,73% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Μάλιστα, από κάθε άμεση θέση εργασίας της Lidl Ελλάς υποστηρίζονται 4,6 επιπλέον θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Ως προς τη συμβολή στα έσοδα του Δημοσίου, η εταιρεία κατέβαλε €438 εκατ. σε συνολικούς φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Επιπλέον, η Lidl Ελλάς ενισχύει την κοινωνία και το περιβάλλον με συνολικές επενδύσεις ύψους €2 εκατ. σε χορηγίες, δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις το 2024.

Φιλόδοξο Επενδυτικό Πλάνο Άνω των €200 Εκατ.

Κοιτώντας στο μέλλον, ο κ. Martin Brandenburger ανακοίνωσε ότι η εταιρεία επενδύει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια για να χτίσει, να αναβαθμίσει και να εκσυγχρονίσει. Εντός του επόμενου έτους προγραμματίζεται η έναρξη 5 νέων καταστημάτων, ενώ φέτος θα ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα, στο Μαρούσι. Ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζονται τα υπάρχοντα καταστήματα με επεκτάσεις και ανακαινίσεις του χώρου πώλησης.

Ως προς τις υποδομές, εντός του 2026 θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί ο εσωτερικός εκσυγχρονισμός του κέντρου διανομής στα Τρίκαλα, το οποίο εξυπηρετεί τον ανεφοδιασμό 50 καταστημάτων της κεντρικής Ελλάδας. Η κατασκευή του νέου κέντρου logistics στην Ελευσίνα (συνολικής έκτασης $62.000 \ m^2$) προχωρά βάσει προγραμματισμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2029. Πρόκειται για μια επένδυση με πράσινη πιστοποίηση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που αναμένεται να ξεπεράσει τα €120 εκατομμύρια και υπολογίζεται πως θα δημιουργήσει 150-200 νέες θέσεις εργασίας.

Στο πεδίο της ψηφιακής καινοτομίας, η εγκατάσταση self-checkout ταμείων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε περισσότερα από τα μισά καταστήματα έως το τέλος του 2026, με στόχο μέχρι το τέλος του 2027 τα νέας γενιάς ταμεία να βρίσκονται σε όλα τα καταστήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Επιπλέον, σχεδιάζεται η αναδιάταξη του χώρου πώλησης Non-Food σε όλα τα καταστήματα από τον Μάρτιο του 2026, με στόχο τον ξεκάθαρο διαχωρισμό των θεματικών για ευκολότερη και ευχάριστη πλοήγηση των πελατών.

Γέφυρα Ελλήνων Προμηθευτών με την Παγκόσμια Αγορά

Η Lidl Ελλάς αναδεικνύεται ως η γέφυρα των Ελλήνων προμηθευτών με την παγκόσμια αγορά, στηρίζοντας περισσότερους από 400 συνεργάτες – προμηθευτές να ανοίξουν δρόμους σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Η εταιρεία ανοίγει τις πόρτες της σε περισσότερα από 12.000 καταστήματα παγκοσμίως. Τα στοιχεία για τις απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων για το 2024 δείχνουν Κύκλο Εργασιών €527,6 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 8,03% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από συνολικά 268 προμηθευτές. Μέσω της σειράς προϊόντων Eridanous, οι απευθείας εξαγωγές από Έλληνες προμηθευτές σημειώνουν σταθερή πρόοδο με Κύκλο Εργασιών €93,8 εκατ.. Όσον αφορά τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ο Όγκος Εξαγωγών για το 2024 ήταν πάνω από $230.000$ παλέτες (πάνω από $7.000$ φορτηγά), με Κύκλο Εργασιών €186 εκατ. σε 19 χώρες. Ο κ. Brandenburger τόνισε: «για εμάς στη Lidl Ελλάς, το “Made in Greece” δεν είναι ταμπέλα – είναι υπερηφάνεια». Σημαντικό είναι ότι το 67% του τζίρου της Lidl Ελλάς το 2024, προήλθε από Έλληνες προμηθευτές.

Ποιότητα, Τιμή και Εμπιστοσύνη

Η Lidl Ελλάς παραμένει πιστή στο βασικό και διαχρονικό μότο της: «η καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη τιμή». Η δέσμευση αυτή επιβεβαιώθηκε από την πρόσφατη ανεξάρτητη έρευνα της IWD, καθώς το καρότσι της Lidl αποδείχθηκε κατά 11,75% φθηνότερο. Η εταιρεία δηλώνει πως είναι γενικά πάνω από 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα, συνεχόμενα και σταθερά. Ενδεικτικά, το φρέσκο γάλα πωλείται κάτω από 1€ από τον Σεπτέμβριο του 2024, και οι μπανάνες πωλούνται στην χαμηλότερη τιμή της αγοράς στους τελευταίους 5 μήνες, στα $1,19 €/\text{κιλό}$. Η δέσμευση στην ποιότητα επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι 96 προϊόντα της εταιρείας έχουν βραβευθεί με τα Superior Taste Awards. Παράλληλα, το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus, που πλέον μετράει 5 χρόνια λειτουργίας, έχει ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, οι οποίοι μπορούν να εξοικονομούν έως και €1.500/χρόνο από τις αγορές τους.

Lidl House: Το Μέλλον της «Καλύτερης Ποιότητας Ζωής»

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Martin Brandenburger ανακοίνωσε την έναρξη του Lidl House τον Μάρτιο του 2026 στην καρδιά της Αθήνας. Όπως δήλωσε: «Το Lidl House θα λειτουργεί ως χώρος φιλοξενίας δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γευσιγνωσιών, εργαστηρίων, συνεργασιών και ειδικών παρουσιάσεων γαστρονομίας, βιωσιμότητας και ποιότητας ζωής, με δικό του resident chef, τον αγαπητό μας Δήμο Μπαλόπουλο». Πρόκειται για έναν χώρο που δημιουργεί εμπειρίες, ενσαρκώνει την καινοτομία και προσφέρει ουσία.

Ο κ. Brandenburger ανέφερε πως ολοκληρώνει την 4ετή παραμονή του στην Ελλάδα και παραδίδει τα ηνία της Lidl Ελλάς στον κ. Μίλτο Φοροζίδη από την 1η Μαρτίου, σίγουρος πως η επιτυχημένη στρατηγική θα συνεχιστεί με την ίδια συνέπεια.

«Το «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής» δεν είναι απλώς ένα μήνυμα. Είναι στάση ζωής. Είναι αυτό που κάνουμε κάθε μέρα. Με συνέπεια και ευθύνη. Με αγάπη για την Ελληνίδα και τον Έλληνα καταναλωτή. Γιατί… αξίζει».

Διαβάστε μας στο Google News Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.