Μετρό Θεσσαλονίκης: Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για το λογότυπο

Φωτογραφία: Intime
|
THESTIVAL TEAM

Σε ματαίωση του διαγωνισμού για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης προχώρησε η Ελληνικό Μετρό. Οι λόγοι που προκάλεσαν την απόφαση αυτή ήταν όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση ήταν συνολικά τέσσερις, σύμφωνα με το ypodomes.com.

Ο πρώτος είναι η αναγκαιότητα και διευρυνθεί και να επικαιροποιηθεί το αντικείμενο και οι προδιαγραφές του διαγωνισμιου, κυρίως λόγω των ολοένα και περισσότερο αυξανόμενων απαιτήσεων της προβολής του ίδιου του έργου και του Μετρό Θεσσαλονίκης από την πολυετή καθυστέρηση στην υλοποίηση και ενόψει της επικείμενης λειτουργίας του.

Δεύτερον, απαιτείται η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος οπτικής ταυτότητας του ΜΘ με συγκεκριμένες προδιαγραφές και όχι η δημιουργία ενός απλού λογοτύπου. Η οπτική ταυτότητα θα καλύπτει το πλήρες εύρος χρήσεων και αναγκών και θα αναδείξει την σπουδαιότητα και τη σημασία του Μετρό για την πόλη της Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας περαιτέρω αξία τόσο στο εμβληματικό αυτό έργο όσο και στην ταυτότητα όχι μόνο της Ελληνικό Μετρό αλλά και της ίδιας της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Τρίτον, στο αντικείμενο του συγκεκριμένου διαγωνισμού περιλαμβάνεται μόνο το λογότυπο χωρίς τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας με αποτέλεσμα να μην συνδέεται αττό με τις σχεδιαστικές αρχές αναγνώρισης της Ελληνικό Μετρό και άρα να καθίσταται αμφίβολο το επιδιωκώμενο αποτέλεσμα της δημιουεγίας ενός ισχυρού συναισθηματικού δεσμού με το κοινό.

Τέταρτον, απαιτείται να επανεξεταστεί το αντικείμενο και οι προδιαγραφές του Διαγωνισμού καθώς και τα ποιοτικά κριτήρια που θα πρέπει να διαθέτουν οι οικονομικοί φορείς δεδομένου ότι απαιτούνται πλεόν εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητα για τη δημιουργία της οπτικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο διαγωνισμός ιδεών της Ελληνικό Μετρό επρόκειτο να διεξαχθεί στις 22 Απριλίου και θα υπήρχε και μικρό χρηματικό βραβείο για κάθε μια από τις τρεις επικρατέστερες προτάσεις, όπως αναφέρει το ypodomes.com.

Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι να έχει τοποθετηθεί το λογότυπο σε όλες τις επιφάνειες πριν την ολοκλήρωση των έργων, ούτως ώστε να υπάρχει παντού όταν ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής. Αυτή όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι τον ερχόμενο Νοέμβριο, δηλαδή σε περίπου 8 μήνες από σήμερα. Το λογότυπο θα ακολουθεί και όλες τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, με πρώτη εκείνη στην Καλαμαριά το 2025.

Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε αντιδράσει με επιστολή της η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ). Σε αυτήν αναφέρεται πως η πρόσκληση είναι γενική με αποτέλεσμα να μην βοηθά τον σκοπό για τον οποίο γίνεται και τίθεται στην διάθεση της Ελληνικό Μετρό για όποια βοήθεια χρειαστεί.

Η επιστολή ανέφερε πως μεταξύ άλλων πως “Η γενική πρόσκληση, σε γραφίστες, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, εικαστικούς καλλιτέχνες και σε όσους έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση σύμφωνα με τους ειδικούς όρους και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, εξισώνει τους επαγγελματίες και τις εταιρείες του χώρου με μη συναφείς ειδικότητες οι οποίες προφανώς και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις αντίστοιχων εργασιών”.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.