Θεσσαλονίκη: Από τη θάλασσα θα γίνουν οι εργασίες για το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία – “Πράσινο φως” από την ΠΚΜ στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Το «πράσινο φως» επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή του ξύλινου ντεκ για την επέκταση της παλιάς παραλίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης άναψε το μεσημέρι της Τρίτης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης έδωσε μετά από ψηφοφορία θετική γνωμοδότηση στη Μελέτη. Είχε προηγηθεί πριν από μερικές ηµέρες η θετική γνωμοδότηση επί της Μελέτης από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.

Με την εξέλιξη αυτή, όπως τονίστηκε και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, γίνεται ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση του έργου αφού ανοίγει ο δρόμος για να ολοκληρωθούν οι γνωμοδοτήσεις από τους αρμόδιους φορείς, να αδειοδοτηθεί το έργο και να προχωρήσει η δημοπράτηση και υλοποίηση του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία.
Από τη θάλασσα οι εργασίες για το ξύλινο ντεκ
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Όπως είπε στη συνεδρίαση ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, «το μεγάλο στοίχημα της Θεσσαλονίκης είναι ο χρόνος. Δίνουμε μια σκληρή μάχη όλη η Αυτοδιοίκηση και οι φορείς με τον χρόνο για να προλάβουμε τα χρήματα που έχουμε στη διάθεσή μας και έχουμε δεσμεύσει από το ΕΣΠΑ να προλάβουμε να τα υλοποιήσουμε σε ένα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Γιουτίκα, οι εργασίες για την κατασκευή του ξύλινου ντεκ θα γίνουν ως επί το πλείστον από τη θάλασσα τονίζοντας πως «αυτό είναι πολύ κρίσιμο και σωστό γιατί με αυτόν τον τρόπο θα περιοριστεί στο ελάχιστο η όχληση στη λειτουργία της πόλης».

Έκανε μάλιστα λόγο για «καταγεγραμμένη ανάγκη επέκτασης του κριπιδώματος από τι λιμάνι έως τον Λευκό Πύργο από τους φορείς της Θεσσαλονίκης και από τους ίδιους τους κατοίκους και επισκέπτες που χρησιμοποιούν την παραλιακή για την καθημερινότητα τους και την αναψυχή τους».
«Οι πολίτες θα νιώθουν ότι βρίσκονται πάνω σε ένα καράβι που θα τους ταξιδεύει στον Θερμαϊκό»
Το «παρών» στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης έδωσε και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης, ο οποίος χαρακτήρισε το ξύλινο ντεκ ένα «κάλεσμα για ταξίδι». «Οι πολίτες θα νιώθουν ότι βρίσκονται πάνω σε ένα καράβι που θα τους ταξιδεύει στον Θερμαϊκό», περιέγραψε σχετικά με το ξύλινο ντεκ που θα επεκτείνει την παλιά παραλία στην «καρδιά» της Θεσσαλονίκης λέγοντας πως «θα είναι σαν να ήρθε και να ακούμπησε στην πόλη ένα ξύλινο σκαρί».
Κατά τον κ. Νικηφορίδη, η παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης έπρεπε να αλλάξει όχι μόνο λόγω των αναγκών για κυκλοφορία, «αλλά και ως αστικό περιβάλλον θα έπρεπε να αλλάξει, όλα γύρω έχουν αλλάξει». Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2026 ενώ θα χρειαστεί ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η κατασκευή του.
«Με την ολοκλήρωση του έργου θα γίνει ό,τι έγινε και το 2014 με τη νέα παραλία, η πόλη θα αγκαλιάσει το έργο», εκτίμησε ο κ. Νικηφορίδης.
Όπως τονίστηκε κατά τη συνεδρίαση για τη γνωμοδότηση επί της μελέτης, συνολικά 12 φορείς πρέπει να δώσουν θετική γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ενώ οι περισσότεροι το έχουν ήδη πράξει με συνέπεια το έργο να βρίσκεται στην τελική ευθεία για να αδειοδοτηθεί. «Ισχύει η δήλωση του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη ότι θα κάνουμε μια κοινή κάθοδο στο υπουργείο Περιβάλλοντος έτσι ώστε να επισπεύσουμε τη διαδικασία αδειοδότησης και να προλάβουμε να εντάξουμε το έργο σε αυτή την προγραμματική περίοδο στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας», υπογράμμισε από την πλευρά του ο κ. Γιουτίκας ο οποίος μάλιστα γνωστοποίησε πως «υπάρχει εισήγηση προκειμένου να ληφθούν υπόψη πριν την κατασκευή του έργου οι παρατηρήσεις που έχουμε κάνει και αφορούν κάποιες θυρίδες επισκεψιμότητας για να γίνεται σωστός καθαρισμός και ενός προγράμματος τακτικών συντηρήσεων από τον δήμο καθώς θα είναι ένα ξύλινο ντεκ και πρέπει να έχει πάντα μια εικόνα όμορφη».
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης έγινε παρουσίαση του έργου και των χαρακτηριστικών του από εκπροσώπους της ομάδας που έκανε τη μελέτη για το έργο. Στόχος του έργου –όπως τόνισαν- είναι η διαπλάτυνση του παραλιακού μετώπου, η εξασφάλιση πρόσθετου ελεύθερου δημόσιου χώρου και η δυνατότητα εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει το πεζοδρόμιο, την Λεωφόρο Νίκης με τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, ποδηλατόδρομο πλάτους τριών μέτρων με σύγχρονες προδιαγραφές, λωρίδα 1,8 μέτρων για άτομα με προβλήματα όρασης και το ξύλινο κατάστρωμα επί πασσάλων, πλάτους 12 μέτρων για να κινούνται οι πεζοί.
Το ντεκ θα έχει μήκος 1100 μέτρα, από το λιμάνι ως τον Λευκό Πύργο. Οι πάσσαλοι θα τοποθετηθούν σε βάθος 18 μέτρων κάτω από τη θάλασσα ενώ θα έχουν ύψος μισό μέτρο πάνω από την επιφάνεια του νερού.