Σταϊκούρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρωθεί, απομένουν μόνο οι δοκιμές

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος όπως όλα δείχνουν προκειμένου να αποκτήσει μετρό η Θεσσαλονίκη με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να ανακοινώνει προ ημερών πως το μετρό θα παραδοθεί στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου 2024.
«Το μετρό Θεσσαλονίκης ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί και το μόνο που μένει είναι οι δοκιμές», τονίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης -87 ημέρες πριν την παράδοση- σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η ανάδοχος εταιρεία εκτέλεσης των έργων «ΑΚΤΩΡ ΑΕ» που πραγματοποιήθηκε στον σταθμό του μετρό «Αγία Σοφία».

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία παραδίδεται στα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου, όπως ειπώθηκε και στη σημερινή παρουσίαση, έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα Η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα, τονίστηκε πως το αντίτιμο του εισιτηρίου για το μετρό Θεσσαλονίκης θα καθοριστεί το επόμενο διάστημα, θα είναι ενιαίο με τη χρήση των αστικών λεωφορείων και θα ανταποκρίνεται στα σύγχρονα μέσα μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, ενώ η επέκταση της Καλαμαριάς αναμένεται να παραδοθεί οκτώ μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής.
«Απομένουν μόνο οι δοκιμές για το μετρό – Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται»
Όπως τόνισε αρχικά κατά την τοποθέτησή του στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκουρας, «η πιο σημαντική μέρα για την Θεσσαλονίκη πλησιάζει είμαστε στην τελική ευθεία απέχουμε 87 ημέρες από την παράδοση». Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατασκευή και η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης μετουσιώνει «τον πυρήνα της στρατηγικής μας στο υπουργείο. Την ολοκλήρωση των έργων την ασφάλεια των μετακινήσεων και τα πράσινα έργα».

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρωθεί κατά 94,6% και απομένουν μόνο οι δοκιμές προκειμένου να ολοκληρωθεί στο 100%. «Εκτελούνται συνέχεια δοκιμές σε όλο το μήκος της γραμμής και δοκιμαστικά δρομολόγια ολοκληρώνεται η εκπαίδευση του προσωπικού και η διαδικασία αδειοδότησης συστημάτων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακόμα, τόνισε πως τελικά η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία, ενώ στάθηκε στο γεγονός πως η ολοκλήρωση του μετρό φαίνεται και στο γεγονός πως πλέον εργοτάξια έχουν απομακρυνθεί και δρόμοι που ήταν κλειστοί έως και 14 ολόκληρα χρόνια πλέον έχουν αποδοθεί στους πολίτες.

Ερωτηθείς για το εισιτήριο που θα καλούνται να πληρώσουν οι Θεσσαλονικείς για το μετρό δήλωσε πως το αντίτιμο του εισιτηρίου για το μετρό Θεσσαλονίκης θα καθοριστεί το επόμενο διάστημα, θα είναι ενιαίο με τη χρήση των αστικών λεωφορείων και θα ανταποκρίνεται στα σύγχρονα μέσα μεταφοράς της Θεσσαλονίκης
«Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται μετατρέπεται σε πρότυπο ανάπτυξης για τη χώρα», τόνισε επίσης λέγοντας πως αναβαθμίζονται οι αστικές συγκοινωνίες με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που απέκτησε ο ΟΑΣΘ, την παράδοση του μετρό το 2027 αλλά και την κατασκευή του Flyover που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
«Ο σταθμός της Βενιζέλου θα είναι η μεγάλη έκπληξη – Θα αλλάξει η Θεσσαλονίκη με το μετρό»
Ιδιαίτερη αναφορά στον σταθμό της Βενιζέλου έκανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος λέγοντας πως «θα είναι η μεγάλη έκπληξη του μετρό». «Είπαμε θα κάνουμε και μετρό και αρχαία σε μια ζωντανή συνύπαρξη αρχαιοτήτων με το παρόν», πρόσθεσε υπογραμμίζοντας πως ο σταθμός αυτός με τη λειτουργία του θα δώσει ανάσα σε μια περιοχή που ταλαιπωρήθηκε για χρόνια.
Παράλληλα ο κ. Ταχιάος απάντησε στις επικρίσεις πως η Θεσσαλονίκη δεν χρειαζόταν μετρό, λέγοντας πως «το μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι βίτσιο, είναι λάθος η προσέγγιση αυτή.
«Θα αλλάξει η πόλη με το έργο αυτό», πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος λέγοντας πως θα αλλάξει και ο τρόπος μετακίνησης αφού όπως είχε προκύψει από τη Μελέτη Ανάπτυξης του μετρό Θεσσαλονίκης, το 51% των μετακινήσεων στην πόλη γίνονται με ΙΧ και μόλις το 15% με αστικές συγκοινωνίες.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα για την επέκταση στο αεροδρόμιο, τη Θέρμη αλλά και μια δεύτερη γραμμή από Εύοσμο προς Χαριλάου, η θα διασταυρώνει την άλλη γραμμή σε έναν μόνο σημείο και θα δώσει λύση στην πληθυσμιακά περισσότερο αναπτυσσόμενη περιοχή, αυτή της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης. Υπογράμμισε ωστόσο πως αυτό είναι κάτι μελλοντικό και πως το υπουργείο βρίσκεται σε αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων. «Δεν γίνεται να ζητήσουμε πόρους για άλλες γραμμές χωρίς να παραδοθεί η βασική γραμμή», εξήγησε. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση διαβεβαίωσε πως θα λειτουργήσει κανονικά ο σταθμός μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία με την παράδοση του μετρό τον Νοέμβριο.
Το β’ εξάμηνο του 2025 η επέκταση της Καλαμαριάς
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΣ της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του μετρό για Θεσσαλονίκη λέγοντας μεταξύ άλλων πως θα μειώσει τα οχήματα στους δρόμους, θα περιορίσει τις ανάγκες στάθμευσης, τον απαιτούμενο χρόνο μετακίνησης των πολιτών, τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους κλπ.
Ερωτηθείς για την επέκταση προς Καλαμαριά ο κ. Κουρέτας είπε πως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα παραδοθεί οκτώ μήνες μετά από την παράδοση της βασικής γραμμής, διευκρινίζοντας πως θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα συστήματα της επέκτασης και να επικοινωνήσουν με αυτά της βασικής.
«Η παράδοση της επέκτασης της Καλαμαριάς θα γίνει το Β’ Εξάμηνο του 2025», δήλωσε λέγοντας πως δεν υπάρχει κάποια απόκλιση από τα χρονοδιαγράμματα.
“Στολίδι το μετρό για τη Θεσσαλονίκη – Ο πιο όμορφος σταθμός στην Ευρώπη αυτός στη Βενιζέλου”
«Το μετρό Θεσσαλονίκης στην πραγματικότητα έχει τελειώσει. Δεν είναι πλέον εργοτάξια οι σταθμοί. Απομένει η ολοκλήρωση των δοκιμών και τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα μετρό που θα ολοκληρωθεί», τόνισε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΣ της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΕ, Αλέξανδρος Εξάρχου.
«Χρειάστηκαν 13 χρόνια από τη δημοπράτηση για να ολοκληρωθεί είναι ένα σημαντικό μάθημα για το τι δεν πρέπει να γίνεται και τι πρέπει για τα δημόσια έργα», πρόσθεσε λέγοντας πως το μετρό μπορεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα για το πως τα επόμενα έργα μπορούν να κατασκευαστούν φθηνότερα.
Χαρακτήρισε ακόμα στολίδι για τη Θεσσαλονίκη το μετρό λέγοντας μάλιστα πως ο πιο όμορφος σταθμός μετρό στην Ευρώπη θα είναι αυτός στη Βενιζέλου.
Ακολουθήστε το Thestival στο 




