Τέσσερα χρόνια έργα ζωής για τη Θεσσαλονίκη και τους κατοίκους της

Σε λίγες εβδομάδες ολοκληρώνεται στον δήμο Θεσσαλονίκης η θητεία της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα, μίας θητείας που σηματοδότησε την επιστροφή του ενδιαφέροντος της δημοτικής αρχής στην «καρδιά» της πόλης, δηλαδή τις γειτονιές της, και ταυτόχρονα την εξασφάλιση πόρων για εμβληματικά έργα που θα ωφελήσουν όλους.
Φέτος ο δήμος Θεσσαλονίκης υλοποιεί το μεγαλύτερο Τεχνικό Πρόγραμμα που είχε ποτέ στην ιστορία του, συνολικού ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, και παράλληλα έχουμε καταφέρει μετά από επίπονες προσπάθειες, πιέσεις προς το κεντρικό κράτος και μεθοδική δουλειά, να εξασφαλίσουμε περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ για χρηματοδοτούμενα έργα, τα οποία ήδη έχουν αρχίσει να αφήνουν το αποτύπωμά τους στην καθημερινότητα των κατοίκων.
Τι παραδώσαμε στους Θεσσαλονικείς
Κάθε γειτονιά της πόλης βίωσε ή βιώνει παρεμβάσεις που δεν είχαν πραγματοποιηθεί εδώ και δεκαετίες, καθώς οι Δημοτικές Κοινότητες είχαν αφεθεί στην τύχη τους. Αντικαταστάσεις πεζοδρομίων, κατασκευές ραμπών για ΑμεΑ, ασφαλτοστρώσεις δρόμων είναι ένα καθημερινό γεγονός σε διάφορες γωνιές της πόλης τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Παράλληλα, ξεκινήσαμε το μεγάλο έργο της αντικατάστασης 10.000 φωτιστικών σωμάτων της πόλης με σύγχρονα τεχνολογίας LED τα πλεονεκτήματα της οποίας έχουν ήδη αντιληφθεί οι κάτοικοι της οδού Αναξιμάνδρου.
Μαζί με τις παρεμβάσεις στις γειτονιές και την αναβάθμιση του φωτισμού, προχωρήσαμε στην ασφαλτόστρωση 100 δρόμων της πόλης, μεταξύ των οποίων και κεντρικών λεωφόρων της, όπως η Τσιμισκή και έπεται συνέχεια. Αξιοποιήσαμε ελεύθερα και παραμελημένα οικόπεδα σε διάφορα σημεία του δήμου, μετατρέποντάς τα σε ελεύθερους χώρους στάθμευσης με περίφραξη, νέο οδόστρωμα, διαγραμμίσεις και φωτισμό.
Τις τελευταίες εβδομάδες οι Θεσσαλονικείς διαπιστώνουν επίσης την αλλαγή της εικόνας της Νέας Παραλίας. Το «στολίδι» της πόλης, για το οποίο δεν υπήρχε κανένα σχέδιο επαρκούς συντήρησής του τα τελευταία πολλά χρόνια, έχει πλέον την προσοχή που του πρέπει. Με την εργολαβία που εξασφαλίσαμε η Νέα Παραλία παίρνει την όψη που πρέπει να έχει βάσει του αρχικού σχεδιασμού της. Τα υδάτινα στοιχεία επανέρχονται, το ξύλινο deck ανανεώθηκε, τα συντριβάνια και οι πίδακες έχουν τεθεί σε λειτουργία, οι καμένες λάμπες αντικαταστάθηκαν και προγραμματίζεται σειρά εργασιών για τον αστικό εξοπλισμό και το πράσινο. Για τα επόμενα δύο χρόνια κάθε βλάβη θα αποκαθίσταται άμεσα σε όλο το μήκος της Νέας Παραλίας.
Ένα από τα έργα για τα οποία ως διοίκηση αισθανόμαστε, δικαίως, υπερήφανη είναι η αναβάθμιση και ανακατασκευή δεκάδων παιδικών χαρών. Γονείς και παιδιά μπορούν πλέον να απολαμβάνουν ξέγνοιαστα το παιχνίδι. Οι περισσότερες, δε, από τις ανανεωμένες παιδικές χαρές έχουν πλέον πλήρη χαρακτηριστικά προσβασιμότητας και παιχνίδια τα οποία μπορούν να χαρούν και παιδιά με αναπηρία. Σε συνδυασμό με τις παιδικές χαρές, έχουμε ολοκληρώσει επεμβάσεις βελτίωσης σε 10 γήπεδα μπάσκετ και τένις σε διάφορες γειτονιές της πόλης.
Τα έργα που ολοκληρώνονται
Ένα έργο το οποίο παρέμενε στα συρτάρια και στα λόγια για δεκαετίες, πήρε σάρκα και οστά και θα ολοκληρωθεί στο επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τη διάνοιξη της οδού Αγίου Δημητρίου για την οποία μέσα σε τρία χρόνια ολοκληρώσαμε τις απαλλοτριώσεις, τις μελέτες και ξεκινήσαμε την κατασκευή, ενώ προχωράμε και με τις απαλλοτριώσεις στο κομμάτι της κάτω από την Γρ. Λαμπράκη για να δώσουμε μια μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Με την ίδια λογική ξεκινήσαμε και τη διάνοιξη της οδού Σόλωνος στην περιοχή του Ιπποκρατείου, μια περιοχή που εκσυγχρονίζεται συνολικά χάρη στο πρόγραμμα επεμβάσεων του δήμου σε όλες τις γειτονιές.
Στα σπουδαία έργα καθημερινότητας εντάσσεται σίγουρα και η ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος στην οδό Κλεάνθους, τα δύο νηπιαγωγεία που χτίζονται αυτή τη στιγμή στη Β’ και στη Δ’ Δ.Κ., η αναστήλωση του διατηρητέου σχολικού κτηρίου στην οδό Κριεζώτου, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2024 και βέβαια η υπογραφή της σύμβασης για την ανέγερση λυκείου στα Τροχιοδρομικά της Χαριλάου.
Σε ό,τι αφορά τις παιδικές χαρές, το 2022 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση 11 εξ’ αυτών και άλλες 25 έχουν παραδοθεί ή θα παραδοθούν φέτος, ενώ η εργολαβία προβλέπει τη διαρκή συντήρησή τους. Η εμβληματικότερη όμως παρέμβαση σε αυτό το πεδίο αφορά την κατασκευή του «Πάρκου για Όλους» στο πρώην Ορφανοτροφείο της Γρ. Λαμπράκη στην Τούμπα. Εκεί ολοκληρώνονται οι εργασίες για να παραδοθεί στους πολίτες ένας χώρος αναψυχής και χαράς για μικρούς και μεγάλους με τις διαδρομές και όλα τα παιχνίδια να είναι ειδικά σχεδιασμένα, ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να παίζουν μαζί, ακόμη και αν έχουν κάποιον βαθμό αναπηρίας.
Παράλληλα, το Καπάνι, η ιστορική δημοτική αγορά της πόλης, εκσυγχρονίζεται και θα παραδοθεί με πολύ πιο ελκυστική όψη στους πολίτες και τους επαγγελματίες και μάλιστα τα έργα εκτελούνται με την αγορά να παραμένει απολύτως λειτουργική.
Η επόμενη πενταετία αλλάζει επίπεδο τη Θεσσαλονίκη
Έχοντας βάλει τις βάσεις για μια σειρά εμβληματικών έργων σε τοπόσημα της πόλης, η διοίκησή μας είναι σε θέση να προχωρήσει στην υλοποίησή τους την επόμενη πενταετία. Η ανάπλαση της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους, για την οποία έχουμε ολοκληρώσει τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τις μελέτες και τη δέσμευση ένταξης στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η μετατροπή των πρώην Στάβλων Παπάφη στην Κάτω Τούμπα ξεκινάει σε λίγες εβδομάδες και θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών και τη δυναμική της περιοχής. Στην τελική ευθεία έχει εισέλθει και το κομβικό έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας προς τη θάλασσα με την κατασκευή ξύλινου deck, δίνοντας περισσότερο δημόσιο χώρο στους κατοίκους.
Επίσης, 10 εμπορικοί δρόμοι της πόλης θα αλλάξουν σύντομα όψη και θα αποκτήσουν χαρακτηριστικά «έξυπνης» πόλης. Οι οδοί Εγνατία, Ολύμπου, Παπάφη, 25ης Μαρτίου, Μ. Μπότσαρη, Παναγίας Φανερωμένης, Κλαυθμώνος, Κολωνιάρη, Ελευθερίας και Βενιζέλου, στην Τριανδρία, θα μεταμορφωθούν με περισσότερο πράσινο, νέο φωτισμό, υπόγειους κάδους, αναπλάσεις και «έξυπνες» εφαρμογές όπως χάρτες με τα εμπορικά καταστήματα και καθιστικά με φορτιστές, η ενέργεια των οποίων θα παράγεται από φωτοβολταϊκά.
Ακόμα, νέες δυνατότητες στις μετακινήσει των πολιτών θα δώσει η διάνοιξη της οδού Ψελλού η οποία θα συνοδευτεί από το έργο της Αττικό Μετρό για τη δημιουργία Σταθμού Μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό του μετρό στη Νέα Ελβετία.
Παράλληλα, η προσήλωσή μας στην αναμόρφωση της πλατείας Ελευθερίας παραμένει ακλόνητη με στόχο να παραδώσουμε στους Θεσσαλονικείς και την εβραϊκή κοινότητα τον τόπο μνήμης που τους αρμόζει.
Εκτός από τα παραπάνω η διοίκηση του Κ. Ζέρβα στέκεται αρωγός και διεκδικεί την άμεση έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, για το οποίο ως δήμος εκτελέσαμε όλες τις απαραίτητες πολεοδομικές εργασίες, ενώ θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε όλες τις προσπάθειες αναβάθμισης των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη όπως η κατασκευή του Fly Over και η έναρξη του μετρό.
Συνεχίζουμε μαζί με έργα για τον άνθρωπο και την πόλη!
*Ο Εφραίμ (Μάκης) Κυριζίδης είναι αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «Ναι στη Θεσσαλονίκη» του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα