Τα social media έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία. Τόσο λόγω δουλειάς όσο και προσωπικής ευχαρίστησης, οι περισσότεροι από εμάς τείνουμε να σπαταλάμε πολλές ώρες online ακόμα κι αν δεν το χρειαζόμαστε πραγματικά.

Facebook, Instagram και Twitter –ακόμα και Snapchat- μονοπωλούν το ενδιαφέρον των χρηστών, έχοντας εξελιχθεί σε εξαιρετικά δημοφιλείς πλατφόρμες δικτύωσης. Ας κρατήσουμε τη λέξη «δικτύωση» όμως.

Πόσο σίγουρη μπορείς να είσαι ότι μιλάμε για πραγματική επικοινωνία;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, στην πραγματικότητα η υποτιθέμενη επικοινωνία μέσω διαδικτύου κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στην ψυχολογία μας και υπάρχει συγκεκριμένος λόγος γι’ αυτό.

Δυστυχώς, με την «παρακολούθηση» των φαινομενικά υπέροχων ζωών των «φίλων» μας στα μέσα δικτύωσης, καταλήγουμε να κυριευόμαστε από αισθήματα άγχους, ανασφάλειας, απογοήτευσης ή ακόμα και απελπισίας, καθώς καταλήγουμε να πιστεύουμε πως το «τέλειο» είναι και αληθινό. Κάτι που δεν ισχύει.

Φυσικά, κάθε χρήστης πασχίζει να εντυπωσιάσει, άλλος σε μεγαλύτερο και άλλος σε μικρότερο βαθμό. Αποτέλεσμα; Τα κρούσματα απομόνωσης και κατάθλιψης έχουν χτυπήσει ρεκόρ εν έτει 2019.

Αυτός είναι και ο λόγος που το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια πραγματοποίησε σχετική έρευνα –στην οποία συμμετείχαν 143 εθελοντές ηλικίας 18 – 22 ετών-, η οποία σκοπό είχε να μας παρουσιάσει σαφή συμπεράσματα σχετικά με το πόσος χρόνος στα μέσα δικτύωσης μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής για τους χρήστες του διαδικτύου.

Όσο εξωπραγματικό κι αν μας ακούγεται, οι ειδικοί συστήνουν μέχρι μισή ώρα χρήσης την ημέρα προκειμένου να διατηρήσουμε την ψυχική και πνευματική μας υγεία.

Την ίδια ώρα, οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σε όλους εκείνους που κοιμούνται και ξυπνούν με το smartphone τους ανά χείρας. Αν το πρώτο πράγμα που κάνεις το πρωί που θα ξυπνήσεις και το βράδυ στο κρεβάτι πριν κλείσεις τα μάτια σου, είναι να ρίξεις μια ματιά στα timelines σου, τότε σίγουρα έχεις υιοθετήσει μια εντελώς επιβλαβή ρουτίνα.

Πηγή: limeandlife.com