Σε καλό δρόμο για την εύρεση θεραπείας που θα οδηγήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου του ήπατος βρίσκεται...

η επιστημονική έρευνα που διενεργεί το τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ στη Βοστώνη. Στο πλαίσιο της μελέτης οι ειδικοί εντόπισαν ένα γονίδιο, το ΗΝF4a, οι μεταλλάξεις του οποίου φαίνεται ότι "πυροδοτούν" την εμφάνιση της νόσου. Τα αποτελέσματα είναι μάλιστα τόσο ενθαρρυντικά ώστε μέσα στο 2012 ξεκινούν κλινικές δοκιμές αυτού του υποψήφιου φαρμάκου σε ανθρώπους, δίνοντας ελπίδα ότι κάποια ημέρα το τέλος του καρκίνου του ήπατος, που αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο "δολοφόνο" του πληθυσμού εξαιτίας καρκίνου, θα γραφτεί με... ελληνικά γράμματα!

Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, όλα ξεκίνησαν στο Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), όπου η καθηγήτρια Μαργαρίτα Χατζοπούλου-Κλαδαρά και η ομάδα της μελετούν το γονίδιο HNF4a εδώ και 20 περίπου χρόνια. Οι ερευνητές του ΑΠΘ αποφάσισαν λοιπόν να διερευνήσουν τι ρόλο παίζει αυτό το γονίδιο στον καρκίνο του ήπατος με τη βοήθεια ενός άλλου Έλληνα που ξεκίνησε ως φοιτητής της κυρίας Χατζοπούλου-Κλαδαρά αλλά κρατά πλέον τη θέση του επίκουρου καθηγητή στο Τμήμα Ανοσολογίας του Καρκίνου στο Ινστιτούτο Ντέινα Φάρμπερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ στη Βοστώνη.

Πρόκειται για τον κ. Δημήτρη Ηλιόπουλο, ο οποίος έχει μαζί του στο αμερικανικό εργαστήριο μια ομάδα, που απαρτίζεται από ‘Ελληνες, η οποία συμμετείχε και στη νέα μελέτη. Σε πρώτη φάση οι δοκιμές θα αφορούν επιβεβαίωση της ασφάλειας της θεραπείας ενώ το φάρμακο δοκιμάστηκε σε 5 ποντίκια χωρίς μέχρι στιγμής να αναφερθεί κάποια παρενέργεια.