Η κατάθλιψη είναι ένα κοινό πρόβλημα ψυχικής υγείας με σοβαρές προεκτάσεις για το ίδιο το άτομο αλλά και τον κοινωνικό του περίγυρο.

Νέα μελέτη που σύμφωνα με το onmed.gr, δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό έντυπο «Depression and Anxiety», δείχνει ότι η σωματική δραστηριότητα μπορεί να επηρεάσει θετικά τον κίνδυνο κατάθλιψης, ακόμη και όταν υπάρχει υψηλότερος γενετικός κίνδυνος.

Αν και είναι γνωστό σε όλους ότι η γυμναστική είναι απαραίτητη για τη σωματική υγεία, δεν δίνεται ανάλογη έμφαση στη θετική της επίδραση στην ψυχική υγεία.

Είναι όμως γεγονός ότι έχει αντικαταθλιπτικές και αγχολυτικές ιδιότητες. Έρευνα σε άτομα που είχαν γενετική προδιάθεση να εκδηλώσουν κατάθλιψη, έδειξε πως η άσκηση είχε θετική επίδραση.

Όταν κάποιος έχει γενετική προδιάθεση εκδηλώνει συνήθως κλινική κατάθλιψη, για την αντιμετώπιση της οποίας ακολουθείται πάντα φαρμακευτική αγωγή, καθώς είναι καθαρά ζήτημα νευροδιαβιβαστών. Η νέα μελέτη έδειξε όμως ότι για κάθε επιπλέον 4 ώρες άσκησης την εβδομάδα, μειώθηκε ο κίνδυνος εμφάνισης καταθλιπτικού επεισοδίου.

H συντάκτρια της έρευνας Karmel Choi δήλωσε πως περίπου 35 λεπτά σωματικής άσκησης κάθε μέρα, μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καταθλιπτικών επεισοδίων.

Κατά τη σωματική άσκηση απελευθερώνονται ενδορφίνες, φυσικές χημικές ουσίες στον εγκέφαλο (σεροτονίνη-νορεπινεφρίνη), που ενισχύουν την αίσθηση της ευημερίας. Η βελτίωση της διάθεσης σταματά τον φαύλο κύκλο των συνεχών καταθλιπτικών σκέψεων και συναισθημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει χρόνος προσωπικής ανάπτυξης του ατόμου έξω από αυτόν.

Πολλοί σύμβουλοι ψυχικής υγείας, όταν συστήνουν φαρμακοθεραπεία και ψυχοθεραπεία, προτείνουν στους ασθενείς να ασκούνται, ως μέρος της συνολικής θεραπείας.