Οι περισσότεροι άνθρωποι μετά από μια δύσκολη μέρα θέλουν να πέσουν με τα μούτρα σε ό,τι πιο ανθυγιεινό βρεθεί μπροστά τους.

Αν υποκύψετε στις λιγούρες που συνδέονται με την κακή σας διάθεση, το πιθανότερο είναι ότι αυτή θα χειροτερέψει.

Όλο και περισσότερα επιστημονικά ευρήματα, επιβεβαιώνουν τη σχέση της υγείας του εντέρου και της καλής διάθεσης.

Αντίθετα, οι τροφές που ταλαιπωρούν το έντερό σας, έχουν επιπτώσεις και στην ψυχολογία σας.

Δείτε 5 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν έχετε κακή διάθεση:

Μπισκότα

Η ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες ανεβάζουν γρήγορα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνεστε καλά. Η θετική διάθεση θα έχει όμως μικρή διάρκεια, αφού θα φύγει όταν πέσουν τα επίπεδα σακχάρου. Σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι όσο ανεβαίνουν τα επίπεδα σακχάρου στο γυναικείο οργανισμό μετά την κατανάλωση ζάχαρης και επεξεργασμένων υδατανθράκων, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος κατάθλιψης. Η ίδια μελέτη συνέδεσε τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά με μικρότερο κίνδυνο κατάθλιψης.

Ενεργειακά ποτά

Ακόμη και η μέτρια ποσότητα καφεΐνης μπορεί να συμβάλει στην κατάθλιψη και το άγχος, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ειδικά ο συνδυασμός καφεΐνης και ζάχαρης είναι χειρότερος από την μεμονωμένη κατανάλωση καφεΐνης ή ζάχαρης.

Μελέτη σε ανθρώπους που έπασχαν από κατάθλιψη, διαπίστωσε ότι μετά από μόλις μια εβδομάδα αποχής από την καφεΐνη είδαν σημαντική βελτίωση της διάθεσής τους. Όταν στη συνέχεια κατανάλωσαν καφέ με ζάχαρη, οι μισοί από αυτούς ανέφεραν επιδείνωση της διάθεσής τους.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ καταστέλλει το κεντρικό νευρικό σύστημα, το οποίο ελέγχει τη σκέψη, την κατανόηση, τη λογική και τα συναισθήματα. Όταν πίνετε αλκοόλ, οι μηχανισμοί αυτοί επιβραδύνονται και τα συμπτώματα της κατάθλιψης επιδεινώνονται. Το αλκοόλ μπορεί επίσης να επιδεινώσει συμπτώματα που ήδη έχετε λόγω άγχους ή κατάθλιψης, όπως η ταχυκαρδία και η εφίδρωση. Είναι πιθανό τέλος να σας οδηγήσει σε παρορμητικές αποφάσεις για τις οποίες θα μετανιώσετε στη συνέχεια και θα νιώσετε ακόμη χειρότερα.

Ασπαρτάμη

Το τεχνητό γλυκαντικό που υπάρχει στα light αναψυκτικά, το ζελέ και τα δημητριακά πρωινού, συνδέεται άμεσα με την κατάθλιψη. Μελέτη του Πανεπιστημίου Northwestern του Οχάιο, διαπίστωσε ότι η ασπαρτάμη επιδεινώνει σημαντικά τα συμπτώματα της κατάθλιψης σε άτομα με ιστορικό της πάθησης. Αυτό συμβαίνει γιατί η ασπαρτάμη εμποδίζει την παραγωγή σεροτονίνης (του νευροδιαβιβαστή που βοηθά στην εξισορρόπηση της διάθεσης και τα μοτίβα της σκέψης) στον εγκέφαλο, ενώ προκαλεί πονοκεφάλους, αϋπνία και πτώση της διάθεσης.

Σογιέλαιο

Τα ανθυγιεινά τρανς λιπαρά που βρίσκονται σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά τουλάχιστον 48%, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PLoS ONE. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πλούσια σε προ-φλεγμονώδη ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία προκαλούν φλεγμονή στο σώμα και τον εγκέφαλο. Έρευνα βρήκε ότι η φλεγμονή στον εγκέφαλο ήταν 30% υψηλότερη σε κλινικά καταθλιπτικούς ασθενείς. Όταν οι ασθενείς ακολούθησαν θεραπεία για την αντιμετώπιση των φλεγμονωδών παθήσεων, είδαν βελτίωση των συμπτωμάτων.

Πηγή: onmed.gr