Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τακτική κατανάλωση fast food δεν είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία και τη σιλουέτα σας.

Υπάρχει όμως τρόπος να το καταναλώνετε με λιγότερες ενοχές.

Όταν αποφασίζετε λοιπόν να απολαύσετε ένα burger με τηγανητές πατάτες, κάντε την εξής αλλαγή: αντικαταστήστε τις τηγανητές πατάτες με ένα δεύτερο burger.

Αυτό συστήνει η διατροφολόγος Emily Field από τη Μινεάπολη της Μινεσότα των ΗΠΑ.

Τρώγοντας δύο burger, διπλασιάζετε την πρωτεΐνη συγκριτικά με το να τρώγατε πατάτες και έτσι νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο διάστημα. Επιπλέον μειώνετε τη συνολική πρόσληψη θερμίδων.

Όταν αντικαθιστάτε τις τηγανητές πατάτες με burger, μειώνετε επίσης την πρόσληψη υδατανθράκων, η υπερβολική κατανάλωση των οποίων συμβάλλει στην πρόσληψη βάρους.

Πλήθος μελετών καταδεικνύουν ότι τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνεται σταθερά η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, που είναι ένοχα για το «φράξιμο» των αρτηριών.

Τα μαθηματικά των θερμίδων

Ένα χάμπουργκερ από τα McDonalds έχει 250 θερμίδες και 13 γραμμάρια πρωτεΐνης. Μία μεσαία μερίδα τηγανητές πατάτες έχει περισσότερες από 337 θερμίδες και μόλις 3,3γρ. πρωτεΐνης.

Σε ό,τι αφορά στους υδατάνθρακες, το μπιφτέκι έχει 31γρ., ενώ οι πατάτες 42γρ.

Οι τηγανητές πατάτες έχουν και περισσότερα κορεσμένα λιπαρά (3γρ.) σε σύγκριση με το μπιφτέκι (1,5γρ.).

Οι υδατάνθρακες επηρεάζουν άμεσα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Κάνοντας λοιπόν αυτή τη μικρή αντικατάσταση, διατηρείτε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου.

Η λεπτομέρεια αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους πάσχοντες από διαβήτη. Τα ανεξέλεγκτα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορούν μακροπρόθεσμα να βλάψουν τα αγγεία που παρέχουν αίμα σε σημαντικά όργανα, όπως η καρδιά, τα νεφρά, τα μάτια και τα νεύρα, σύμφωνα με την κλινική Mayo.

πηγή: onmed.gr