Η διάρκεια κι η ποιότητα της ζωής σου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες, όπως το περιβάλλον στο οποίο ζεις, την ηλικία σου και τα γονίδια της οικογένειάς σου. Αυτοί, όμως, δεν αποτελούν και τους μοναδικούς παράγοντες που επηρεάζουν, αφού η διατροφή φαίνεται να έχει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή σου.

Για παράδειγμα, συγκεκριμένα φρούτα και λαχανικά περιέχουν ουσίες που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης παθήσεων, όπως ο διαβήτης κι η παχυσαρκία, γι’ αυτό και κρίνεται καλό να τα καταναλώνεις για να βοηθήσεις στη συνολική ενίσχυση της υγείας μας.

Η λίστα με τις 10 καλύτερες τροφές για μακροζωΐα:

1. Λαχανικά και όσπρια: Τα λαχανικά και τα όσπρια, όπως οι φακές, τα φασόλια κι ο αρακάς, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, που μπορούν να ρυθμίσουν το σάκχαρο και τις φλεγμονές. Ένα ακόμη καλό είναι ότι αυξάνουν τον κορεσμό και σαν αποτέλεσμα βοηθούν στην περίπτωση που θες να κάνεις δίαιτα.

2. Αυγά: Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition έδειξε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν 7 αυγά την εβδομάδα είχαν 12% μικρότερο κίνδυνο να πάθουν εγκεφαλικό. Φυσικά, καλό είναι πάντα να υπάρχει συνεννόηση με γιατρό, αφού τα αυγά, εκτός από τα οφέλη τους, έχουν και χοληστερίνη.

3. Σταυροειδή λαχανικά: Λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, ανήκουν στην κατηγορία των σταυροειδών και προσφέρουν φυσική αποτοξίνωση στον οργανισμό. Οι τοξίνες, ως γνωστόν, είναι αυτές που συνδέονται με την πρόωρη γήρανση.

4. Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο: Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος απέναντι στην υψηλή πίεση του αίματος κι άρα στη μείωση της εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

5. Ψάρια με λιπαρά οξέα: Τα ψάρια με Ω-3 λιπαρά οξέα, όπως ο σολομός κι οι σαρδέλες, ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργιά και τη μνήμη, που τείνουν να φθείρονται με την πάροδο των ετών.

6. Γλυκοπατάτες: Πλούσιες σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Α και κάλιο, οι γλυκοπατάτες συμβάλλουν στη μακροζωΐα.

7. Ζυμωμένα τρόφιμα: Τα ζυμωμένα τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, το ξινολάχανο και το κεφίρ, προσφέρουν στον οργανισμό καλά βακτήρια που δημιουργούν ένα υγιές περιβάλλον στο έντερο.

8. Καφές: Ο καφές, πέρα από τη γευστική απόλαυση που προσφέρει, έχει συνδεθεί ερευνητικά με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών, καρκίνου, άνοιας και διαβήτη.

9. Μαύρο τσάι: Αν σ’ ενδιαφέρει να ενδυναμώσεις τα κόκαλά σου, τότε το μαύρο τσάι είναι εδώ για εσένα. Συγκεκριμένα, αυτό που κάνει είναι να βελτιώνει την πυκνότητα των κοκάλων.

10. Σπόροι chia: Έχουν έρθει σε μεγάλη δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των super foods χάρη στην ικανότητά τους να λειτουργούν ευεργετικά για την υγεία του εγκεφάλου και του δέρματος και για τη μείωση του λίπους.

Πηγή: Queen.gr