Οι πόνοι στη μέση είναι αναπόφευκτοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Όσο προχωρούν οι μήνες και η κοιλίτσα σας γίνεται μεγαλύτερη οι πόνοι θα είναι πιο επίμονοι. Αν κι εσύ υποφέρεις από αυτούς, ακολούθησε τα παρακάτω 10 tips που θα σε ανακουφίσουν.

- Υιοθετήστε σωστή στάση σώματος. Αποφύγετε όσο μπορείτε την ορθοστασία, αλλά όταν είστε όρθια προσπαθείτε να τραβάτε τους ώμους σας προς τα πίσω και να κρατάτε την πλάτη σας σε ευθεία. 

- Ξεχάστε για τους επόμενους μήνες τα αγαπημένα σας ψηλοτάκουνα πέδιλα και προτιμήστε παπούτσια με χαμηλό και σταθερό τακούνι ή φλατ αν σας βολεύουν.

- Μεταφέρετε τα προσωπικά σας αντικείμενα μέσα σε σακίδιο το οποίο στηρίζεται και στους δύο ώμους και αποφύγετε τις μεγάλες βαριές γυναικείες τσάντες που επιβαρύνουν τη μία σας μεριά.

-Όποτε μπορείτε να ξεκουράζεστε σηκώνοντας ψηλά τα πόδια ώστε να φύγει η ένταση από την μέση και τη λεκάνη σας.

- Όταν χρειάζεται να σηκώσετε κάτι, κάντε το με ήπιες κινήσεις, ανοίγοντας ελαφρά τα πόδια και λυγίζοντας τα γόνατα. 

- Εάν εργάζεστε σε γραφείο, φροντίστε η πλάτη σας να ακουμπά στην πλάτη της καρέκλας σας και ένα μαξιλάρι  λίγο πάνω από τη μέση σας και ένα υποπόδιο.

- Αντίθετα, εάν λόγω της δουλειάς σας στέκεστε όρθια, χρησιμοποιήστε ένα χαμηλό σκαμνάκι ή ένα χοντρό βιβλίο για να ακουμπάτε εναλλάξ το ένα σας πόδι. 

- Είναι προτιμότερο να κοιμάστε στο αριστερό πλευρό, στάση που διευκολύνει τη σωστή κυκλοφορία του αίματος, τοποθετώντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα. 

-Από την αρχή της εγκυμοσύνης ελέγξτε με τον γιατρό σας αν σας επιτρέπει να κάνετε ασκήσεις για να δυναμώσετε τους ραχιαίους σας: Το κολύμπι είναι ιδανικό ακόμα και για τις αρχάριες, αφού  στο νερό οι αρθρώσεις δεν καταπονούνται. 

-Και φυσικά, τα  κιλά που θα πάρετε μέχρι το τέλος της εγκυμοσύνης θα επιβαρύνουν την σπονδυλική στήλη σας, για αυτό θα πρέπει να προσέχετε τη διατροφή σας ώστε να μην πάρετε πολύ βάρος.